40 ÉV VÁLTOZÁSAI A KÉKEN

KÉKTÚRA AKKOR ÉS MOST

Nagymaros-Visegrád

Duna folyam

2020. november 24. - hullámpara

08_visegrad.jpg

A Facebook OKT-csoportjában az eddigi legtöbb kedvelést kapott összehasonlítás egy kicsit kakukktojás: habár a Kék útvonalán készült a fotó, pusztán egy kurta kirándulás eredménye. Nem volt nehéz megkomponálni (értitek, KOMPonálni), hiszen a SZŐD nevű komptovábbító géphajó 40 éve ugyanazzal a manőverrel állítja be a komptestet a nagymarosi rámpához. A hajó 1977-ben épült, a filmforgátás idején tehát 2 éve szolgált Nagymaros és Visegrád között. Jelenleg (2020-ban) felújítás alatt áll a komáromi hajógyárban (szolgálati helyét most egy tiszai jégtörő vette át; érdekes megfigyelni, mennyi mindennel próbálják az emberek továbbítani a kompot: volt erre a célra kitűző, személyhajó, jégtörő, sőt, szolgálati motorcsónak is beosztva).

A képen megfigyelhető, hogy lekerült a tetőről a festőladik (ezeknek az eszközöknek egyébként is inkább karbantartási szerepük van, mint életmentő), ám kapott egy csinos kis radart.
A túlparton megnőttek a jegenyék.

A bejegyzés trackback címe:

https://harmincnaposcsibe.blog.hu/api/trackback/id/tr10016297674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása